בין אם אתם עובדים עם שרת ישן, צריכים להיפטר משרת ה-SBS הוותיק או שאתם פשוט חושבים שהגיע הזמן להתקדם - אתם ללא ספק נמצאים בצומת דרכים בנוגע לשרת הדואר שלכם: האם להמשיך לעבוד עם שרת Exchange מקומי או לעבור לענן?
כדי שתוכלו לבצע בחירה מושכלת בין שתי האפשרויות, הכנו לכם טבלת השוואה מפורטת שמראה את היתרונות החסרונות בין שירות מיקרוסופט אופיס Office 365 לבין שרת דואר ארגוני מקומי מסוג Exchange.
השיקול | יתרון לשרת Exchange מקומי חדש |
יתרון למעבר לענן מיקרוסופט 365 |
גישה למיילים, לוח השנה ואנשי הקשר דרך כל דפדפן אינטרנט, תוך שמירה על חוויית Outlook המוכרת באמצעות Outlook Web App. |
V | V |
תמיכה בגישה ממכשירים ניידים מסוגים שונים - מחשבי ווינדוס, אפל, טאבלטים וסמארטפונים מכל הסוגים. |
V | V |
עלויות - שרת דואר מקומי זול יותר אם מביאים בחשבון את העלות השנתית של דואר בענן. נקודת שיווי המשקל היא אחרי כשנתיים אצל רוב הארגונים. |
V | |
ניתן להישאר עם קו האינטרנט הקיים - עבודה בענן דורשת מעבר לקו תמסורת מהיר ויקר יותר מאשר עבודה עם שרת דואר מקומי. |
V | |
אין מגבלת נפח - בשרת דואר מקומי אין מגבלת נפח לתיבות. ב – 365 יש מגבלה של 50GB. מעבר לכך נדרשת רכישה של תיבות גדולות יותר. |
V | |
רמת אבטחת מידע גבוהה - התוספות הכלולות באופיס 365 הינם מנגנוני אבטחה והגנה המתקדמים בעולם הכוללים בעיקר הגנה מפני וירוסים ודואר זבל |
V | |
קדמה וחדשנות - המעבר לענן מביא איתו קדמה וחדשנות, נוחות בניהול, תפעול ותחזוקה, ומשפר את השרידות והפרודוקטיביות הארגונית. |
V | |
חשיפה לוירוס כופר - שרת משרדי חשוף יותר להיפגעות מוירוס כופר מאשר שרת דואר בענן. (קראו עוד על: הגנה מוירוס כופר) |
V | |
זמינות גבוהה והורדת תלות בתשתיות המשרד: מעבר לענן מאפשר קבלת דואר ועבודה ללא תלות במצב השרת, החשמל או האינטרנט במשרד ומאפשר לשרת המשרדי להיות קריטי פחות. מיקרוסופט מבטיחה זמינות של 99.9% של כלל השירותים בענן וכן גיבוי אוטומטי במקרה של כשל או התאוששות מאסון. אופיס 365 זמין ופעיל 365 ימים בשנה 7/24 באחריות מיקרוסופט. |
V | |
תוכנית התאוששות מאסון (DRP) מובנית: המידע בשירות 365 משוכפל לשלושה העתקים שונים מה שמקנה זמינות גבוהה, שרידות מובנית ופתרון למקרה אסון. |
V | |
גמישות לשינויים בגודל הארגון וכמות העובדים: שירות 365 מאפשר לארגון ולכמות הרישיונות בשימוש לגדול או לקטון באופן דינמי ולשלם רק על המשתמשים והשירותים הנצרכים בפועל. |
V | |
עדכונים ושדרוגים - ניהול תשתית דואר בענן מבוצע ע"י מיקרוסופט כך שלא נדרשות פעולות תשתית, עדכונים או השבתות של שרת הדואר, ופחות השבתות לשרת באופן כללי. תחזוקה שוטפת ועדכונים של השרתים מבוצעים לפי ה-Best Practice של מיקרוסופט. |
V | |
גיבוי - בשרת דואר מקומי יש גיבוי מובנה ע"י הגיבוי של שאר השרת. ב–365 יש צורך לרכוש שירות גיבוי ייעודי נוסף ע"מ לשמור על המידע למקרה של מחיקה. במידה ואין גיבוי ייעודי - ב – 365 ניתן לשחזר הודעות דואר שנמחקו עד 30 יום מרגע מחיקתם בלבד |
V | |
אפשרות להרחבת ההגנה שתכלול מכשירים ניידים: ניתן לרכוש בתוספת תשלום כלי אבטחת מידע המספקים הגנה ממוקדת וייעודית על מחשבים, מכשירים ניידים, טאבלטים ומכשירי סלולר, זהויות משתמשים, אפליקציות ומידע עסקי רגיש. כלי אבטחת המידע בחבילות (לדוגמה EMS, Intune) כוללים בין היתר הפרדה בין הסביבה העסקית לסביבה הפרטית של העובד והגנה על מסמכים רגישים. |
V | |
הוצאה עסקית מוכרת באופן מלא - שירות 365 הינו הוצאה עסקית המוכרת באופן מלא בניגוד לרכישת שרת המוגדרת כרכוש קבוע ומופחתת על פני מספר שנים. |
V | |
אפשרות להרחבת החבילות לתוספת של אפליקציות נוספות כגון Teams, Planner, Yammer, Sway ועוד. |
V | |
פינוי מקום בשרת - מעבר לענן מאפשר מחיקת שרת הדואר הישן ופינוי מקום ונפח מהשרת והגיבוי לטובת קבצי עבודה |
V |
צריכים מידע נוסף? רוצים לתמחר את הפרויקט?
אנחנו שותפי מיקרוסופט בדרגת Silver וביצענו מאות פרויקטים של התקנות שרתים ומעבר לענן.
כדי לתת לכם ייעוץ אישי, צרו קשר בטופס למטה ונשמח לעזור.